Kamarai hírek

Átadtuk a Scharle Péter Kultúrmérnöki-díjat

A dr. Scharle Péter Kultúrmérnöki-díjat idén dr. Bögöly Gyula vehette át a III. Menyhárd István Emléknapon, szeptember 26-án. Bögöly Gyula a geotechnika és a mérnökgeológia területén végzett kutatásai révén jelentős tudományos életművet épített. Oktatói és...

bővebben

Reálértelmiség

Bővült a CAF-flotta

A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb CAF-villamost adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel 20-ra nőtt a Budapesten közlekedő új CAF-ok száma. A villamos a korábban megrendelt – jelenleg is gyártás alatt lévő – 51 darabos flotta...

bővebben

Kezdőlap 5 Együttműködések 5 A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

jún 5, 2023 | Együttműködések

A Lánchíd közlekedéshálózati szerepéről zajló szakmai-szakmapolitikai vitához kapcsolódva a Magyar Autóklub a közlekedési ágazat szakmai társadalmi szervezeteitől közös állásfoglalást kért.

A Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozata és a MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság delegáltjaiból álló szakmai munkacsoport állásfoglalása szerint sem a lánchídi rekonstrukció előtti 2019-es, az autósforgalomnak korlátlan szabadságot biztosító forgalmi rend visszaállítása, sem a magán autóforgalmat teljesen kizáró – de a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeit is csak részben megteremtő – forgalmi rend nem felel meg a budapesti közlekedés jobbítása érdekében elérhető optimumnak. Figyelemmel a város közlekedésének adottságaira és korlátaira, ésszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a gyalogos kiemelt és elkülönített hídhasználó, míg értéksorrendet érvényesítve a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek.

A teljes állásfoglalást ide kattintva olvashatja el.

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák