Együttműködések

Átadták a 2025. évi Gábor Dénes-díjakat

Átadták a technológiai innováció, műszaki és mérnöki kutatómunka kiemelkedő teljesítményeit elismerő 2025-ös Gábor Dénes-díjakat december 16-án az Országházban. Elismerésben részesült Dezső Zsigmond statikus, és Sipos László villamosmérnök kollégánk is. DEZSŐ...

bővebben

Kamarai hírek

Az e-szignóval kapcsolatos legfontosabb tudnivalók

A 2025. november 19-én az MMK Hírlevelében „Váltson AVDH-ról minősített elektronikus aláírásra!" c. tájékoztatóban értesülhettek arról, hogy a Magyar Mérnöki Kamara tagjai 20.500 Ft + áfa éves díjtól igényelhetik az e-Szigno szolgáltatást. A megjelölt felületre...

bővebben

Kezdőlap 5 Együttműködések 5 A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

jún 5, 2023 | Együttműködések

A Lánchíd közlekedéshálózati szerepéről zajló szakmai-szakmapolitikai vitához kapcsolódva a Magyar Autóklub a közlekedési ágazat szakmai társadalmi szervezeteitől közös állásfoglalást kért.

A Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozata és a MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság delegáltjaiból álló szakmai munkacsoport állásfoglalása szerint sem a lánchídi rekonstrukció előtti 2019-es, az autósforgalomnak korlátlan szabadságot biztosító forgalmi rend visszaállítása, sem a magán autóforgalmat teljesen kizáró – de a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeit is csak részben megteremtő – forgalmi rend nem felel meg a budapesti közlekedés jobbítása érdekében elérhető optimumnak. Figyelemmel a város közlekedésének adottságaira és korlátaira, ésszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a gyalogos kiemelt és elkülönített hídhasználó, míg értéksorrendet érvényesítve a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek.

A teljes állásfoglalást ide kattintva olvashatja el.

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák