Kamarai hírek

Közlekedésfejlesztés Magyarországon 2025

A BPMK, az MMK Közlekedési Tagozata – a Közlekedéstudományi Egyesület és a MAÚT szakmai támogatásával – május 7-9. között tartotta megújított közlekedési konferenciáját. A 27. alkalommal megrendezett előadássorozat helyszínét Balatonföldvár és Siófok után ezúttal...

bővebben

Kamarai hírek

Mérnökklub dr. Hanula Barnával

Április 23-án a Gépipari Tudományos Egyesület székházában újra megrendezésre került a Mérnökklub, a GTE az MMK Gépészeti Tagozata és a BPMK együttműködésében.   A rendezvényen – a 2024-ben Botka Imre-díjjal is elismert – dr. Hanula Barna tartott előadást. Az...

bővebben

Kezdőlap 5 Együttműködések 5 A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

jún 5, 2023 | Együttműködések

A Lánchíd közlekedéshálózati szerepéről zajló szakmai-szakmapolitikai vitához kapcsolódva a Magyar Autóklub a közlekedési ágazat szakmai társadalmi szervezeteitől közös állásfoglalást kért.

A Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozata és a MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság delegáltjaiból álló szakmai munkacsoport állásfoglalása szerint sem a lánchídi rekonstrukció előtti 2019-es, az autósforgalomnak korlátlan szabadságot biztosító forgalmi rend visszaállítása, sem a magán autóforgalmat teljesen kizáró – de a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeit is csak részben megteremtő – forgalmi rend nem felel meg a budapesti közlekedés jobbítása érdekében elérhető optimumnak. Figyelemmel a város közlekedésének adottságaira és korlátaira, ésszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a gyalogos kiemelt és elkülönített hídhasználó, míg értéksorrendet érvényesítve a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek.

A teljes állásfoglalást ide kattintva olvashatja el.

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák