Kamarai hírek

Orvostechnika és üzemeltetés szakmai nap

A Magyar Mérnöki Kamara Egészségügyi Műszaki Tagozata „Orvostechnika és üzemeltetés” címmel október 16-án szakmai napot rendez. A konferencián a szakemberek a műtők biztonsági kérdéseit tárgyaljak majd, ismertetve a legújabb műszaki megoldásokat.   A...

bővebben

Reálértelmiség

Rákanyarodtak a Nagykörútra

Mérföldkőhöz érkezett a Nagykörút teljes megújítása és ezáltal az élhetőbb Budapest megteremtése: a fővárosnak dedikált 50 milliárd forintnyi EU-s támogatásból a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére fordítható 6 milliárd forint megérkezett. A Budapesti...

bővebben

Reálértelmiség

Műegyetemi innovációk az űrben

A BME a Magyar Innovációs Hét keretében az utóbbi egy év legjelentősebb kutatás-fejlesztési eredményei közül mutat be egyet-egyet két kutatója (Balogh-Weiser Diána egyetemi docens, a Szerves Kémia és Technológia Tanszék és az egyetem innovációs partnere, a...

bővebben

Kezdőlap 5 Együttműködések 5 A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

jún 5, 2023 | Együttműködések

A Lánchíd közlekedéshálózati szerepéről zajló szakmai-szakmapolitikai vitához kapcsolódva a Magyar Autóklub a közlekedési ágazat szakmai társadalmi szervezeteitől közös állásfoglalást kért.

A Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozata és a MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság delegáltjaiból álló szakmai munkacsoport állásfoglalása szerint sem a lánchídi rekonstrukció előtti 2019-es, az autósforgalomnak korlátlan szabadságot biztosító forgalmi rend visszaállítása, sem a magán autóforgalmat teljesen kizáró – de a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeit is csak részben megteremtő – forgalmi rend nem felel meg a budapesti közlekedés jobbítása érdekében elérhető optimumnak. Figyelemmel a város közlekedésének adottságaira és korlátaira, ésszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a gyalogos kiemelt és elkülönített hídhasználó, míg értéksorrendet érvényesítve a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek.

A teljes állásfoglalást ide kattintva olvashatja el.

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák