Reálértelmiség

Tüdős Tibor 1934 – 2025

Májusban nagy veszteség érte mérnöki kamaránkat, egyik legrégebbi tagunk hosszú, méltósággal viselt betegségben elhunyt.     Tibor harmadik generációs mérnökként Budapesten született. 1957-ben végzett a Budapesti Műszaki Egyetem Villamos művek szakán. A...

bővebben

Reálértelmiség

A megújuló Nagykörút tervezőjét keresi a BKK

Fontos mérföldkőhöz érkezett a Nagykörút megújítása: június elején megjelent a részletes műszaki tervek elkészítésére vonatkozó közbeszerzési felhívás. A kiviteli tervek az eredményes eljárás lefolytatása esetén előreláthatólag 2027 nyarán állhatnak rendelkezésre....

bővebben

Kezdőlap 5 Együttműködések 5 A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

A Széchenyi lánchíd közlekedéshálózati szerepe

jún 5, 2023 | Együttműködések

A Lánchíd közlekedéshálózati szerepéről zajló szakmai-szakmapolitikai vitához kapcsolódva a Magyar Autóklub a közlekedési ágazat szakmai társadalmi szervezeteitől közös állásfoglalást kért.

A Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara, a Közlekedéstudományi Egyesület Városi Közlekedési Tagozata és a MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság delegáltjaiból álló szakmai munkacsoport állásfoglalása szerint sem a lánchídi rekonstrukció előtti 2019-es, az autósforgalomnak korlátlan szabadságot biztosító forgalmi rend visszaállítása, sem a magán autóforgalmat teljesen kizáró – de a biztonságos kerékpáros közlekedés feltételeit is csak részben megteremtő – forgalmi rend nem felel meg a budapesti közlekedés jobbítása érdekében elérhető optimumnak. Figyelemmel a város közlekedésének adottságaira és korlátaira, ésszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a gyalogos kiemelt és elkülönített hídhasználó, míg értéksorrendet érvényesítve a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek.

A teljes állásfoglalást ide kattintva olvashatja el.

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák