Reálértelmiség

Bővült a CAF-flotta

A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb CAF-villamost adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel 20-ra nőtt a Budapesten közlekedő új CAF-ok száma. A villamos a korábban megrendelt – jelenleg is gyártás alatt lévő – 51 darabos flotta...

bővebben

Reálértelmiség

Megnyílt a Déli körvasút Látogatóközpont

Megnyílt a Déli körvasút fejlesztését bemutató látogatóközpont Budapesten – jelentette be az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára szeptember 24-i sajtótájékoztatóján Budapesten.   Nagy Bálint közölte, hogy a létesítmény...

bővebben

Kamarai hírek

Orvostechnika és üzemeltetés szakmai nap

A Magyar Mérnöki Kamara Egészségügyi Műszaki Tagozata „Orvostechnika és üzemeltetés” címmel október 16-án szakmai napot rendez. A konferencián a szakemberek a műtők biztonsági kérdéseit tárgyaljak majd, ismertetve a legújabb műszaki megoldásokat.   A...

bővebben

Kezdőlap 5 Reálértelmiség 5 A vártnál rosszabb a Flórián tér déli hídjának műszaki állapota

A vártnál rosszabb a Flórián tér déli hídjának műszaki állapota

aug 13, 2025 | Reálértelmiség

A bontási munkák során feltárt problémák, valamint a déli híd vártnál is rosszabb műszaki állapota miatt változik a Flórián téri felüljárók felújításának ütemezése. A korábban nem látható károsodások miatt a munkálatokat felülvizsgálták, és többlet műszaki tartalommal újítják fel a hidat, ami több időt vesz igénybe. A pluszmunkák előreláthatóan novemberre fejeződnek be, ezután a megújult déli hídon ismét megindulhat a forgalom a Szentendrei úton Pest irányába. Az északi híd felújítása és autós forgalom elől zárása ezután indul.

 

Jelenleg is zajlik a Flórián térnél a déli híd felújítása. Az ütemezetten elvégzett bontási és marási munkák során – amikor eltávolították a pályaburkolatot és a szórt szigetelést – láthatókká váltak a vasbeton pályalemez, valamint a kéregbeton addig ismeretlen hibái. A felújításon dolgozó tervezők és mérnökök mintavételezéssel és műszeres mérésekkel vizsgálták a károsodás mértékét és kiterjedését, különös figyelmet fordítva az esetleges sószennyezettségre. A független vizsgálat eredménye időközben megérkezett: a szakértő jelentős, csak a bontási munkálatok elvégzését követően láthatóvá váló, azaz a felújítás megkezdése előtt előre nem látható károsodásokat tárt fel a déli híd pályalemezén.

A felüljáró vártnál is rosszabb műszaki állapota akadályozza az új szigetelés megfelelő kialakítását. Ezért olyan – a jelenlegi vállalkozási szerződés feladatain túlmutató – javítások váltak szükségessé, amelyek befolyásolják a kivitelezés költségigényét, ütemezését, és elvégzésük nélkül a pályalemez tovább károsodna.

A szakemberek a legbiztonságosabb és a legmegfelelőbb műszaki megoldást választották annak érdekében, hogy a déli felüljáró további évtizedekig biztonságosan használható legyen. A kivitelező elkezdte a pályalemez konzolos részeinek javítását, mivel ezek elengedhetetlenek a híd stabil és üzemszerű használatához. A feltárt problémák javítása jelentős pluszmunkát igényel, ezért a déli híd részműszaki átadás-átvétele tervezetten novemberben történhet meg. A felújítás során a felüljárót az eredetileg tervezettnél többlet műszaki tartalommal, többek között a pályalemez javítását is magában foglalva építik újjá. Ez az előre nem látható hibák miatt a tervezettnél hosszabb időt vesz igénybe. Emiatt a felújítás csak ezt követően léphet a következő szakaszába, amikor a megújult déli hídon ismét a korábban már megszokott forgalmi rend szerint haladhat a forgalom a Szentendrei útról Pest irányába, és az északi híd lesz lezárva. Az északi hídon – ugyanúgy, mint a délin – a bontással és a pályalemez alapos átvizsgálásával kezdődik a felújítás, feltételezhető, hogy a bontást követően hasonló állapottal találkozik a kivitelező, mint a jelenleg felújítás alatt álló déli hídnál.

A Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel. Korszerűsítésük azért szükséges, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő útszakaszt az elkövetkezendő évtizedekben is biztonságosan lehessen használni. A déli hidat március 1-jén zárták le; a szükségszerű forgalomkorlátozások miatt a BKK kéri az arra közlekedőket, hogy – lehetőségük szerint – a felújítás idején a közösségi közlekedést vegyék igénybe, ezzel is csökkentve a környék forgalmi terhelését. Egyúttal azt tanácsolja a gépjárművel közlekedőknek, hogy a Flórián teret elkerülve, másik útvonalon közelítsék meg úti céljukat.

 

Forrás: BKK, kép: Nyírő Simon

Reálértelmiség
Bővült a CAF-flotta

Bővült a CAF-flotta

A teljesített futáspróbák és a sikeres hatósági vizsgák után újabb CAF-villamost adott át a spanyol gyártó a BKK-nak, ezzel 20-ra nőtt a Budapesten közlekedő új CAF-ok száma. A villamos a korábban megrendelt – jelenleg is gyártás alatt lévő – 51 darabos flotta...

bővebben

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák