Kamarai hírek

Orvostechnika és üzemeltetés szakmai nap

A Magyar Mérnöki Kamara Egészségügyi Műszaki Tagozata „Orvostechnika és üzemeltetés” címmel október 16-án szakmai napot rendez. A konferencián a szakemberek a műtők biztonsági kérdéseit tárgyaljak majd, ismertetve a legújabb műszaki megoldásokat.   A...

bővebben

Reálértelmiség

Rákanyarodtak a Nagykörútra

Mérföldkőhöz érkezett a Nagykörút teljes megújítása és ezáltal az élhetőbb Budapest megteremtése: a fővárosnak dedikált 50 milliárd forintnyi EU-s támogatásból a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére fordítható 6 milliárd forint megérkezett. A Budapesti...

bővebben

Reálértelmiség

Műegyetemi innovációk az űrben

A BME a Magyar Innovációs Hét keretében az utóbbi egy év legjelentősebb kutatás-fejlesztési eredményei közül mutat be egyet-egyet két kutatója (Balogh-Weiser Diána egyetemi docens, a Szerves Kémia és Technológia Tanszék és az egyetem innovációs partnere, a...

bővebben

Kezdőlap 5 Reálértelmiség 5 Májustól szabad utat kapnak a trolik a VII. kerületben

Májustól szabad utat kapnak a trolik a VII. kerületben

ápr 10, 2025 | Reálértelmiség

Gyorsabb troliközlekedés közel 20 ezer utasnak, felszabaduló járdák, megszűnő elakadások Erzsébetvárosban. Ezek a legfontosabb eredményei az egyeztetési folyamatnak, amelyet a BKK koordinálásával a VII. kerület, a fővárosi önkormányzat Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottsága és a Budapest Közút folytatott le azért, hogy megszűnjenek a szabálytalan parkolások miatt kialakuló késések a 74-es és 78-as trolibuszok útvonalán. A forgalmirend-változás április végétől kezdve fokozatosan léphet életbe a Dohány, Nefelejcs és Wesselényi utcákban.

 

A 74-es és a 78-as trolibuszok szűk sávkiosztása és a szabálytalan parkolások miatti elakadása naponta közel 20 ezer ember számára teszi kiszámíthatatlanná a közösségi közlekedést. A Dohány, Wesselényi és Nefelejcs utcák beszűkülő részein már egy 20-30 cm-re belógó szabálytalan parkolás miatt is elakadhatnak az óránként több száz embert szállító trolibuszok, miközben a helyhiány miatt a járdafelületeken is nehezen lehet elférni különösen babakocsival vagy kerekesszékkel. Csak a tavalyi évben több, mint 700 alkalommal akadtak el járatok ezen a szakaszon.

A probléma komplex megoldásához a VII. kerületi önkormányzat, a fővárosi önkormányzat közlekedési kérdésekkel foglalkozó szakbizottságának (KKV), valamint a BKK és a Budapest Közút (BK) együttműködésére volt szükség. A 2024 decemberében hozott Fővárosi Közgyűlési döntés alapján az érintett felek több alkalommal egyeztettek, hogy megtalálják azt a megoldási javaslatot, amely minden érintett érdekét szolgálja. A konszenzussal kialakított végleges forgalomtechnikai terveket a KKV Bizottság április 14-i ülésén tárgyalja.

A közlekedési rend átalakításához szükséges munkák az április 22-i héten kezdődhetnek, és három ütemben valósulnak meg, először a Dohány, majd a Nefelejcs és Wesselényi utcákban. A Dohány utcában a Síp utca és a Kertész utca között a VII. kerület támogatásával, a bal oldali parkolósáv megtartásával és a jobb oldali parkolás megszüntetésével lesz akadálymentes a trolik útvonala, az utcában kerékpársáv is létesül. A Síp utca torkolatánál új, jobbra kanyarodó sáv segíti az autóval közlekedőket. A Nefelejcs utcában, valamint a Wesselényi utca esetében a Wesselényi u 22. számtól az Akácfa utcáig a 45 fokos parkolás helyett párhuzamos parkolási rend lesz, elsősorban a közösségi közlekedés útvonalának felszabadítása érdekében. A gyalog és kerékpárral közlekedők védelmét több helyen virágládák és terelők is szolgálják majd.

A forgalmi rend átalakítása május végén fejeződhet be, a munkálatokról és változó forgalmi rendről a Budapesti Közlekedési Központ folyamatos tájékoztatást nyújt.

 

Forrás: BKK

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák