Kamarai hírek

Scharle Péter Kultúrmérnöki Díj

A Magyar Mérnöki Kamara, a Budapesti és Pest Vármegyei Mérnöki Kamara, a MAÚT Magyar Út- és Vasútügyi Társaság és a Széchenyi István Egyetem (Győr) díjat alapítottak dr. Scharle Péter tiszteletére. A díj az alapítók szándéka szerint évente kerül átadásra.  ...

bővebben

Kiemelt

Fontosabb jogszabályok mérnököknek

2025. január – június végéig Bővebben: njt.hu honlapon Kis statisztika 2025. év I. félévében az új és módosított jogszabályokról A Magyar Közlönyben megjelent 5728 oldal és ehhez még hozzászámíthatjuk a külön csatolt, esetenként ezer oldal terjedelem feletti...

bővebben

Kezdőlap 5 Reálértelmiség 5 Ütemterv szerint halad a nagykörúti villamosvonal felújítása

Ütemterv szerint halad a nagykörúti villamosvonal felújítása

júl 9, 2025 | Reálértelmiség

A tervezett határidők betartása mellett halad a Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti vágányok modernizálása. A június 21-én kezdődő felújítás első etapjában a Budára vezető oldal korszerűsítési munkálatai kezdődtek meg, július 9-ről 10-ére virradóan pedig megindul a Pestre vezető oldal rekonstrukciója is. A felújítás következő ütemében, július 10-től közúti forgalmi változás lép életbe a Nagykörút érintett szakaszán, a kétirányú forgalom a Buda felé vezető oldalon haladhat. Az új forgalmi rendben a Margit híd pesti hídfőjénél a belváros irányában több sávot használhatnak az autóval közlekedők. A pályaszakasz nagyjavítása július 31-ig tart, aminek köszönhetően gyorsabban és csendesebben közlekedhetnek majd a villamosok a Szent István körúti pályarészen is.

 

Az előzetesen meghatározott ütemezés mentén halad a nagykörúti villamosvonal Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszának felújítása. A modernizáció részeként a BKV Zrt. egy speciális, sínkörülöntéses vágányrendszert épít ki. Az alkalmazott technológia nemcsak a zaj- és rezgésterhelést mérsékli, hanem lehetővé teszi, hogy a villamosok gyorsabban haladjanak át az érintett szakaszon.

A pályakorszerűsítés június 21-én kezdődött meg a Budára vezető oldalon, azóta pedig a bontási, betonozási, valamint elemfektetési munkák jelentős része be is fejeződött. A munkák során komoly kihívásokat jelentettek az országosan is tapasztalható szélsőséges időjárási körülmények. Az extrém magas hőmérséklet, valamint az elmúlt napokban jelentkező nagymennyiségű csapadék, az erős szél és villámlás is korlátozott bizonyos munkafolyamatokat. Azonban a közreműködők összehangolt tevékenységének köszönhetően a nem várt időjárási viszonyok nem okoznak csúszást a szakasz felújításban. A második ütem indulásával a Pest felé vezető oldalon is megkezdődnek azok a munkák, amiket a másik vágányoldalon a szakemberek már elvégeztek, vagyis a bontás, az alapozás, az elemszállítás- és fektetés, alépítményi és vágányépítési feladatok.

Az építkezés következő üteme miatt július 10-től forgalmi változás lép életbe a Nagykörút érintett szakaszán, amely két fontos ponton tér el az eddigi forgalmi rendtől:

Továbbra is 2×1 sávon haladhat a közúti forgalom – beleértve az autóbuszokat is –, azonban a déli oldal helyett az északi, XIII. kerületi oldalra kerülnek át a sávok. Az átterelési pontok változatlanul a Margit hídnál és a Pannónia utcánál lesznek. A pótlóbuszok is ezen az útvonalon járnak, ugyanakkor a megállóhelyeik nem változnak, a Vígszínháznál levő megállók elhelyezése sem változik, az utasok továbbra is a megszokott helyeken tudnak fel- és leszállni.

A másik fontos változás a Margit híd pesti hídfőjénél lesz: Buda felől érkezve az eddig egyetlen sáv július 10-től bővül. Egy külön sávot alakítanak ki a Nyugati tér felé haladóknak, miközben marad egy sáv a Balassi Bálint utca felé kanyarodóknak is. Ez a változás növeli a csomópont áteresztőképességét, és várhatóan csökkenti majd a torlódásokat ebben az irányban.

Forrás: BKV Zrt., Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák