Reálértelmiség

Megjelent a 16/2025. (VI. 20.) ÉKM rendelet az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről

Az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény felhatalmazása alapján elkészült az ÉKM rendelete az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről.    Az állami építési beruházások rendjéről szóló...

bővebben

Reálértelmiség

Tüdős Tibor 1934 – 2025

Májusban nagy veszteség érte mérnöki kamaránkat, egyik legrégebbi tagunk hosszú, méltósággal viselt betegségben elhunyt.     Tibor harmadik generációs mérnökként Budapesten született. 1957-ben végzett a Budapesti Műszaki Egyetem Villamos művek szakán. A...

bővebben

Kezdőlap 5 Kamarai hírek 5 Közlekedésfejlesztés Magyarországon 2025 konferencia

Közlekedésfejlesztés Magyarországon 2025 konferencia

máj 12, 2025 | Kamarai hírek

A BPMK, az MMK Közlekedési Tagozat, a MAÚT és a KTI május 7-9. között Herceghalmon, az Abacus Hotelben rendezte hagyományos háromnapos közlekedési konferenciáját.

A konferencián az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) vezető munkatársai és szakértők ismertették a legújabb magyar közlekedési és infrastrukturális fejlesztéseket. Pántya József, út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár a magyarországi infrastrukturális fejlesztésekről beszélt. Határ Renáta, az építésgazdaságért felelős helyettes államtitkár tájékoztatott az építőipari helyzetképről, az építési alapanyagok előfordulásáról, valamint az ÉKM által indított beruházásokról és azok hatásairól. Nyul Zoltán, magasépítésért felelős helyettes államtitkár pedig az intermodális közlekedés fontosságát emelte ki, ahol a különböző közlekedési módok, mint a vasút, közút, busz, kerékpár és gyalogos forgalom találkoznak, javítva a városok élhetőségét.

Bartal Tamás, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója és a közbeszerzésekért és társaság-felügyeletért felelős helyettes államtitkár, az elektronikus útdíjfizetési rendszer innovációjáról beszélt. Elmondta, hogy az innovációk gyakran kényszerből születnek. A magyar rendszer ötvözi a DSRC és GNSS technológiák legjobb elemeit, alacsony költséggel működik, nem igényel több száz kapu építését, és a már meglévő flottakövető cégekkel működik együtt. Ez a megoldás nemcsak költséghatékony, hanem lehetőséget biztosít a magyar KKV-knak, miközben globálisan is egyedülálló.

Fotók: ÉKM

Részletes tudósítás hamarosan.

Reálértelmiség
Megjelent a 16/2025. (VI. 20.) ÉKM rendelet az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről

Megjelent a 16/2025. (VI. 20.) ÉKM rendelet az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről

Az állami építési beruházások rendjéről szóló törvény felhatalmazása alapján elkészült az ÉKM rendelete az állami építési beruházási folyamatban részt vevő tervező és kivitelező közreműködésének értékeléséről.    Az állami építési beruházások rendjéről szóló...

bővebben

Szőllőssy Gábor

Elnök

Kategóriák